Dieren gered uit armoedig hotel op Bali

Drie krokodillen, twee apen, veel vogels en twee dolfijnen zijn geëvacueerd uit een hotel in Noord-Bali en zijn in veiligheid gebracht.

Het hotel was het eerste hotel dat hun gasten ‘zwemmen met dolfijnen’ programma’s aanbood. Vooral Russische toeristen boekten hier hun verblijf om de dolfijnen te kunnen aanraken en met hen te zwemmen. De vijf dolfijnen werden in kleine met chloor gevulde zwembadjes gehouden, waar ze de hele dag moesten werken om een ​​stuk vis te verdienen.

Al jaren voeren we campagne om de dieren uit dit hotel te bevrijden. Afgelopen dinsdag 6 augustus, na de dood van een van de dolfijnen ‘Gombloh’, vroeg het ministerie van Milieu en Bosbouw onze hulp bij de evacuatie van de resterende dieren.

Twee van de dolfijnen waren in zo’n slechte medische staat dat ze nog niet konden worden vervoerd. We moesten ze voorlopig achterlaten; ze worden onder ons toezicht behandeld.

De volgende dag konden we de andere twee dolfijnen verplaatsen naar een tijdelijke zeekooi.

Het is natuurlijk fantastisch om de dolfijnen in zee te zien zwemmen in plaats van in een klein zwembad. Ze beginnen er elke dag beter uit te zien! Alle andere dieren worden verzorgd, we hopen ze binnenkort ook naar hun habitat te kunnen verplaatsen. We hopen dit met uw steun te kunnen doen.

Dolfijnen die helaas niet langer geschikt zijn om te worden vrijgelaten, zullen door ons worden verzorgd onder supervisie van Ric O’Barry’s Dolphin Project.

De dolfijnen die de kans krijgen om vrijgelaten te worden, verhuizen naar ons dolfijn revalidatiecentrum in Karimun Jawa, waar alle in Indonesië gevangen dolfijnen vandaan komen.